آزادی مالی

اکثر افراد جامعه، در هر گوشه ­ای از بازار کسب و کار که مشغول آن هستند، از کارگران ساده تا مهندسان خبره و پزشکان متخصص، همگی برای کسب درآمد و گذراندن زندگی، درگیر تله­ ی "زمان در برابر پول " هستند....

اکثر افراد جامعه، در هر گوشه ­ای از بازار کسب و کار که مشغول آن هستند، از کارگران ساده تا مهندسان خبره و پزشکان متخصص، همگی برای کسب درآمد و گذراندن زندگی، درگیر تله­ ی "زمان در برابر پول " هستند. هر یک، بسته بهمیزان کارآمدی و تخصص­شان، برای یک ساعت کار، میزان مشخصی دستمزد دریافت می­ کنند. مهم نیست چقدر، چه یکصد تومان، چه یکصدهزار تومان، در هرحال باید یک ساعت از زمان­شان را بدهند تا آن پول را دریافت کنند. آنها وارد معامله­ ای شده­ اند که تا آخر عمر ادامه دارد و اگر کلی­ تر به موضوع نگاه کنیم، در حال معامله عمرشان در برابر مقدار مشخصی پول هستند. اگر بخواهند درآمدشان را دو برابر کنند، باید دو برابر از زمان­شان را بفروشند. اما آیا کسانی ­که میلیاردها دلار دارایی و درآمد دارند، هزاران برابر دیگران وقت صرف کارهای­ شان کرده­ اند؟ اصلاً در حالی­که شبانه­ روز برای همه ۲۴ ساعت است و نه بیشتر، صرف کردن زمانی بیشتر امکان­ پذیر است؟ پس چه رازی درمیان است که تعداد اندکی از افراد به آن دست یافته­ اند و از طریق آن دارایی­ های بی­شماری کسب کرده­ اند و همان­طور که دوست دارند زندگی می­ کنند، اما عده زیادی تا آخر عمر به امید رسیدن به رفاه تلاش می­ کنند و در نهایت همه مقهور سیستمی که درآن کار کرده ­اند می­ شوند.

 

افراد موفق رازورمز رسیدن به آزادی مالی را یافته­ اند و خود را از تله­ ی «معامله­ ی زمان در برابر پول» خارج کرده­ اند:

 

            1 - رئیس خودشان هستند، یعنی صاحب کسب و کارشان­ اند .

 

            2 -  از اهرم استفاده می­ کنند .

 

اگر شما کاری را که همیشه کرده ­اید، انجام دهید، آنچه را خواهید داشت که تا کنون داشته ­اید

 

جی پال گتی، میلیاردر افسانه­ ای می­ گوید : " من ترجیح می­ دهم درآمدم را از یک درصد تلاش صد نفر به­ دست بیاورم تا صد در صد تلاش خودم". بگذارید موضوع را با یک مثال روشن ­تر کنیم. اگر در هفته 5 روز کار کنید و هر روز بطور متوسط 8 ساعت زمان مفید کاری را در نظر بگیریم، 40 ساعت زمان مفید در اختیار شماست. با این حساب، در 50 هفته­ ی سال 2000 ساعت وقت دارید. در طول زندگی کاری­ تان اگر بمدت 30 سال کار کنید، فقط 000 60 ساعت زمان در اختیار دارید. زمان خیلی زیادی نیست، به­ خصوص اگر شما هم اکنون در نیمه­ ی عمر­تان باشید. در نتورک، اگر شما پس از مدتی، 000 20 نفر را در مجموعه­ داشته باشید و با این فرض که هر کدام از آن­ها فقط 3 ساعت در روز کار کند، تنها ساعات کارشان در یک روز، برابر تمام عمر شما خواهد بود. هیچگاه نمی­ شود با استفاده از وقت خود­­تان به چنین رقمی برسید و این ماهیت اهرم است. حالا در چه مورد زمان به­ کار گرفته شود، چه در مورد پول، اشتیاق و یا غیره. حال راه رسیدن به آزادی مالی چیست؟ بطور کلی از چند راه معدود می­توان به آزادی مالی دست یافت .

 

راه اول : راه اول این است که شما منشأ تولید باشید. مثلاً یک کارخانه داشته باشید یا اینکه یک پزشک باشید و کلینیک یا بیمارستان تاسیس کنید، یا یک معلم باشید و به­ جای تدریس، یک مدرسه تاسیس کنید، به این ترتیب شما به­ عنوان صاحب یک کارخانه، مدرسه یا بیمارستان این امکان را دارید که همیشه در محل کار خود حاضر نباشید. سیستم و تشکیلاتی که تولید کرده­ اید آزادی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. این روش به تخصص و روابط قوی و سرمایه­ ای نیاز دارد تا بتوان از آن­ها بعنوان اهرم استفاده کرد .

 

راه دوم : راه دوم، سرمایه­ گذاری در زمینه­ ی شناخته شده و پرسودی است که امتحان خود را پس داده باشد. مثلاً فرض کنید که نمایندگی شرکت مک دونالد در ایران را به شما واگذار کرده­ اند. شما سرمایه­ گذاری می­ کنید. لیست غذا مشخص است، دکوراسیون مشخص است، حتی رنگ لباس کارکنان هم مشخص است. به این ترتیب شما خواهید توانست با زحمتی کمتر از مورد قبلی، و البته با ریسک کمتر به آزادی مالی برسید. در این روش، به سرمایه و روابط قوی نیاز است و بدلیل استفاده از تجربیات شرکت موفقی که نمایندگی­ اش را گرفته­ اید، امکان موفقیت بسیار بیشتر است. در کنار این مزایا، قوانین انحصاری و سخت گیرانه­ ای هم برای حرکت در چارچوب شرکت اصلی وجود دارد.و یا سرمایه گذاری در بازار املاک که آن نیز احتیاج به سرمایه کلان و اطلاعات خوب در آن زمینه دارد.

 

راه سوم : بازاریابی شبکه­ ای. در این تجارت، هر سه عاملی که" گتی" از آن­ها برای ساختن پول­های بزرگ یاد می­کند، وجود دارد. یعنی فرد صاحب کسب و کار خودش است و از قدرت اهرم نیز در آن بخوبی استفاده می­ شود. همچنین محصولی ارائه می­شود که همگان خواهان آن هستند. در واقع، بازاریابی شبکه­ ای تنها راه رسیدن به آزادی مالی است که در آن به سرمایه کلان و روابط خاص نیاز نیست .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد